KRÁLIK és Társa Kft.
Hardware - Software Adatmentés
Ügyfélszolgálatunk munkanapokon 9-18-ig:
Tel: +36 20 287-87-60 ,
(20-9348-105)
E-mail: info@hdd-mentes.hu


Ár- és minőségpolitikánk

Legfontosabb célunk, hogy mindenki számára elérhető áron tudjuk biztosítani adatmentéses szolgáltatásunkat. Ennek elérése sok kompromisszumot követel meg tőlünk, megértést Megrendelőinktől. Az alábbiakban több állandóan visszatérő kérdésre próbálunk válaszolni.

Tapasztalatunk azt mutatja, hogy a magánszemélyeknek és a vállalkozásoknak egyre inkább ugyanaz nyújt segítséget a döntésben. Mibe kerül majd az adatmentés? Egyszerűsítettük átvételünket, így Önnek nem kell választania, csak tájékozódnia.

Nincs vizsgálat, nincs vizsgálati díj (így a sikertelen mentés általános esetben Megrendelőinknek nem kerül pénzébe), a mentés a leadáskor egy maximális limitösszeg meghatározásával kerül megrendelésre. (Ennek árcsökkentő oka van. Ugyanis a vizsgálat során el kell végezni a mentés egy fázisát. Ha a Megrendelő nem kéri a szakvélemény alapján a mentést, a belefektetett költséget kénytelenek lennénk egy megrendelt másik sikeres mentésre ráterhelni. Így azok ára nőne meg.) A Megrendelő viszont nem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe! Ezért folyamatosan figyeljük az elmúlt mentéseket, és statisztikákat készítünk belőlük. Az anyag és járulékos költségek alapján határozzuk meg óradíjunkat, mely általános mentések esetén tartalmazza a felhasznált alkatrészek és technológia költségét is. A várható maximális munkaidőt pedig úgy számítjuk ki, hogy abba mentéseink 95%-a belefért. Ezt az időt (órabérünk alapján költséget) alaplimitként ajánlunk fel Megrendelőinknek. Természetesen a Megrendelő ezt a limitköltséget módosíthatja. Így bár ismeretlen feladatot kapunk, a Megrendelő a leadáskor tudja, mekkora maximális költséggel kell számolnia sikeres adatmentés esetén. Ez nem jelenti azt, hogy a mentés ennyibe fog kerülni, hiszen lehet ettől olcsóbb, de drágább nem. Így sikertelen mentésnek csak speciális esetben lehet költsége, melyet a Megrendelővel előzetesen egyeztetünk.

Egy cég életében minden tevékenységet forintosítani kell tudni. Tehát a megbízásokat, azok járulékos tevékenységeit, fejlesztéseket, üzemeltetést, reklámot, stb... Éppen ezért az adatmentés két járulékos részét a szakvéleményt és a mentendő eszköz eredeti állapotába való visszaállítást kivettük az adatmentés folyamatából. Ennek az oka is az adatmentéses ár mérséklése. Tapasztalatunk mutatja, hogy sok megrendelő (főleg sikeres mentés esetén) nem kéri a szakvéleményt, hiszen értéktelen számára. Így szakvéleményt külön kérésre, az árlistában meghatározott díjazásért készítünk. Munkánk során a fényképezhető sérüléseket dokumentáljuk. Ezeket a fényképeket az adatmentés sikerességétől függetlenül a Megrendelőnek ingyen biztosítjuk az elektronikus nyilvántartásunkban. Hasonló a sérült eszköz is. Hiszen sikeres mentés után az már nem képvisel értéket, főleg abban az esetben nem, ha a bontása miatt garanciáját elveszítette. Számunkra plusz idő és pénz a mentéshez beépített alkatrész kivétele, az eredeti állapot visszaállítása. Ezért ha valaki ragaszkodik eredeti eszközéhez, azt a visszaszerelési díj megfizetése mellett tudjuk visszaadni. Természetesen ez csak a mentéshez történt beépített alkatrész felhasználása esetén igaz. Software-es mentésnél nincs mit visszaállítani, így ilyenkor az eszköz visszaadásakor nem számítunk fel plusz költséget.

Minden egyes mentést úgy veszünk kézbe, mintha sajátunk lenne. Ezt segíti a családias légkörünk, munkatársaink baráti kapcsolata, biztos családi hátterük. Így tudtuk kialakítani, hogy bár az ügyfélforgalmunkat nyitvatartási időhöz kötöttük, de munkavégzésünk nem munkaidőhöz, hanem elvégzendő munkához kötődik. Ez azt jelenti, hogy munkánkat rugalmas időbeosztásban tudjuk végezni, a megfelelő pihenéssel biztosítva. Az adatmentések jó része nem ismételhető meg. Vagyis a hiba nem engedhető meg munkánk során. Viszont csak olyan ember tud a legkevesebb hibával (lehetőleg hibamentesen) dolgozni aki kiegyensúlyozott és kipihent. Ezért inkább felvállaljuk, hogy egy-egy mentés "csúszik", minthogy soha ne készülhessen el fáradtság miatt bekövetkező hibából.

Sokszor kérnek tőlünk alkatrészt. Mivel a legtöbb kereskedelmi forgalomban nem szerezhető be, csak hibátlan eszközök "feláldozásával", így sajnos nem tudunk adni. Ugyanis ha alkatrész bázisunkat kiárusítjuk, az adatmentéses megbízásokat nem fogjuk tudni teljesíteni. Hasonló, amikor az interneten nem fellelhető információt, vagy programot kérnek tőlünk "csak egy feladat" megoldásához. Ebben sem tudunk segíteni. Tiszteljük a programok íróit, és ezért régóta saját fejlesztéssel és vásárolt eszközökkel dolgozunk. Speciális szaktudásunkat meg úgy szereztük meg, hogy saját eszközök feláldozásával mértük ki, vagy modelleztük le azok működését. Az adatmentés is egy szakma. Bár nem oktatják, de el kell sajátítani. Profi szakember legalább 10-15 éves számítástechnikai és 6-8 éves adatmentéses múlttal rendelkezik. Vagyis nem létezik "csak az" a szakmán belül. Összefüggésekben kell kezelni minden egyes mentést (mint a gyógyszereket - mellékhatások, összeférhetetlenségek), amit nehezít, hogy két teljesen azonossal közel 20 éves adatmentéses tapasztalatom során alig találkoztam.

Munkánk ugyanolyan bizalmon kell, hogy alapuljon mint akár a háziorvosunk felé. Segítségünket senki sem veszi "örömmel és dalolva" igénybe, így ritka, ha valaki többször kopogtat nálunk. Tapasztalatból tudjuk, hogy a megbízáshoz és munkához elengedhetetlen bizalmat máshogyan nem tudjuk megkapni, mint a teljes nyíltságunkkal. Ez nem azt jelenti, hogy sok éves fejlesztésünket és gyakorlatunkat adjuk át, hanem a mentésre leadott eszköz hibáját a legalaposabban próbáljuk elmagyarázni (ha valaki kíváncsi rá), és a mentési lehetőségekről mindent egyeztetünk a Megrendelővel. Ezért mindegyik kollégánk neve és elérhetősége honlapunkon megtalálható.

Králik János

2014 június 12.

Adatmentés - KRÁLIK és Társa Kft.- winchester - HDD - merevlemez
Copyright© 2000-2014