Autók környezetvédelmi besorolása:

A fenntartható fejlődésről már írtam. Azzal összekapcsolódik, hogy a mai rendszer alapvető érdeke az autók minél gyorsabb cseréje, a régi autók ellehetetlenítése. A régi autók mindenképpen kikopnak egy idő után. Hogy miért tartom mégis mesterséges gyorsításnak a mostani rendszert? Mert egy rendesen karbantartott gyári normát közel tudó húsz éves benzines autó besorolása alapján óriási hátrányban van egy 2-3 éves széthajtott dízelhez képest. Mivel a technika fejlődik, az új autók egyre szigorúbb normák szerint készülnek, a régiek meg előbb-utóbb kikopnak, a tisztességes a műszaki állapotuknak megfelelő minősítés lenne. Vagyis nem a kor, hanem az állapot lenne a döntő. Természetes, hogy ahogyan a taxik színe meg lett határozva, a vállalkozásokban használt autók életkora is meghatározásra kerülhet. Hiszen egy céges autó, többszörösét futja mint egy magán, legalábbis az esetek többségében. - Egy kis adalék. - - Még egy oldal. -



Králik János 2014